Vi giver dig her 5 opgavetyper, som du burde automatisere. For dem alle gælder det, at selvom dine medarbejdere kommer til at bruge lidt tid på at automatisere arbejdsprocesserne, så kommer I til at spare meget tid i den anden ende.
Opgaver, der bliver gjort mere end to gange
Dine medarbejdere sidder helt sikkert med en masse forskellige typer opgaver, men der er sandsynligvis også en del, der går igen. Hvis en bestemt arbejdsopgave bliver gjort mere end to gange, er det faktisk en god idé at automatisere processen.
Læs mere om at automatisere din tekstforfatning med GoEdit.
Det kan gøres enten ved at automatisere opgaven fuldkommen eller ved at lave grundskabeloner og guider, der hjælper til både at strukturere opgaven og til at få den hurtigere færdig. Derudover skaber du også en ensartethed i arbejdsopgaverne, som fører til systematik i virksomheden.
Tip: Automatisér opgaver, der går igen.
Opgaver, der tager mere end 5 minutter
Hvis du eller dine medarbejdere bruger mere end 5 minutter på en arbejdsopgave, er der en stor chance for, at processen kan automatiseres. Eller i hvert fald dele af den. Lad dine medarbejdere få det meste ud af deres tid ved at automatisere dét, der kan automatiseres. Igen kan I med fordel lave og bruge grundskabeloner, der hjælper med struktureringen. Derudover vil din virksomhed også kunne bruge skabeloner og guider til fremtidige medarbejdere.
Tip: Automatisér opgaver, der tager længere tid. Hvis hele opgaven ikke kan automatiseres, så se, om dele af den kan.
Opgaver, der er kedelige
Du har forhåbentlig nogle gode medarbejdere, der brænder for deres arbejde. Men uanset hvor meget man kan elske sit arbejde, er der altid nogle opgaver, der er mere spændende end andre. Hvis opgaven føles tung og kedelig, kan man hurtigt komme til at sidde fast eller køre for meget rundt i den. Ved at automatisere disse typer opgaver, hjælper du dine medarbejdere og din virksomhed med at komme hurtigere videre og får samtidig mere ud af jeres tid.
Tip: Automatisér kedelige opgaver og undgå at sidde fast.
Opgaver, som andre kunne gøre
Hvis dine medarbejdere bruger meget tid på opgaver, som andre kunne gøre lige så godt eller måske endnu bedre, så skal du måske overveje at automatisere disse. Det kan igen gøres ved at automatisere dele af arbejdsprocessen, men du kan også overveje, om det ville være bedre helt at uddelegere opgaverne ud af virksomheden.
Læs mere om at uddelegere dine tekstopgaver med GoEdit.
Ved at hyre personer eller andre virksomheder med speciale inden for særlige områder vil opgaverne kunne blive løst både hurtigere og med højere kvalitet. Det kan for eksempel være i tilfælde, hvor det gælder om at holde styr på regnskaber eller korrektur og grammatik.
Tip: Automatisér ved at uddelegere arbejdsopgaver til virksomheder som GoEdit.
Opgaver, som er nødvendige, men ikke skaber værdi
De fleste virksomheder er en gang imellem nødt til at lave opgaver, som er absolut nødvendige, men som ikke skaber de store resultater. Forsøg så vidt muligt at automatisere den type opgaver, så de bliver hurtigere overstået. Ved at formindske den tid, du eller dine medarbejdere bruger på dem, får I mere tid på hånden til de opgaver, der virkelig fører til resultater i virksomheden, og som skaber større værdi for jer.
En god løsning kan være at uddelegere dine tekstopgaver. Læs mere om tekstforfatning med GoEdit.
Tip: Brug mindst mulig tid på opgaver, som ikke skaber værdi.
Find flere hacks:
- Prioritér dine opgaver med Eisenhower-modellen
- Søger du en tekstforfatter? Her er dine 3 muligheder
- Effektivisér dine møder og få mere produktiv arbejdstid